"Igazából soha nem akartam író lenni" - interjú Amy Ewing-gel, Az Ékkő trilógia írónőjével

Képtalálat a következőre: „amy ewing”Amy Ewing belopta magát a szívembe Az Ékkő című könyvével, amit sokan A Párválasztóhoz, Az éhezők viadalához vagy A szolgálólány meséjéhez hasonlítanak. Interjút készítettem Amyvel, amiben elárulja, hogy mit gondol ezekről a hasonlításokról, illetve azt is elmeséli, miért pont az Elrabolva című film inspirálta a könyvsorozatot.

Jellemezd magad 5 szóval!
Optimista, szenvedélyes, kocka, kíváncsi, élénk képzelőerővel rendelkező

Mindig is író akartál lenni?
Igazából soha nem akartam író lenni! Mindig is azt hittem, hogy színész lesz belőlem. New Yorkba költöztem, hogy színészetet tanuljak a New York-i egyetemen. De az élet mást tartogatott számomra, így nem is igazán kezdtem bele a színészkedésbe. Őszintén, halálra rémültem a meghallgatások gondolatától is, a lehetséges nemleges válaszoktól. Az írásban megtaláltam azt az énemet, aki ha elbukik, összeszedi magát és újra próbálja. És szerintem ebből látszik, hogy ez az, amit tényleg csinálni akarok.

Honnan jött Az Ékkő ötlete?
Az Elrabolva című filmből, amiben Liam Neeson szerepel, ami egy kicsit fura, tudom. De van benne egy jelenet, amikor a főszereplő lánya (akit elrabolnak) egy színpadra kerül, és tehetős férfiak licitálnak rá, hogy megszerezzék szexrabszolgának. Ahogy ezt a jelenetet néztem, elképzeltem, mi lenne, ha a férfiak helyett nők akarnák megvásárolni a lányokat. Aztán felmerült bennem a kérdés, vajon miért akarna egy nő megvásárolni egy másik nőt, így jött az árverés ötlete, majd Violet története.


Violet személyisége hasonlít valamiben a Te személyiségedhez?
Van néhány hasonlóság - mindketten makacsak és romantikusak vagyunk. Én is csellóztam, de Violet sokkal jobb benne, mint én valaha is voltam!

Elképzelhetőnek tartod, hogy Az Ékkő eseményei a jövőben megtörténhetnek?
Istenem, remélem nem! Épp most néztem A szolgálólány meséjéből készült sorozat-adaptációt és megdöbbentő volt látni, hogy változhat a világ, amit ismerünk, egy rémisztő, elnyomó jövővé. Nem látom valószínűnek, hogy Az Ékkő eseményei teljes mértékben megtörténnének a jövőben, hiszen a mi világunkban nem létezik a varázslat (legalábbis én nem tudok róla, de azért reménykedem...). De a nők saját testük feletti rendelkezésének joga egyre jobban meg van sértve a mai világban, ami nagyon megijeszt.

Mi a véleményed arról, hogy sokan Az Éhezők Viadalához, A szolgálólány meséjéhez vagy A Párválasztóhoz hasonlítják a könyvedet?
Ez elképesztően hízelgő! Megtiszteltetés, hogy egy lapon említenek ezekkel a fantasztikus könyvekkel.

Lesz negyedik könyv a sorozatban, vagy trilógia marad?
Violet története számomra véget ért, így nem lesz több rész a sorozatban. De éppen egy új sorozaton dolgozom, új karakterekkel, új országokkal és mágiával, és nagyon izgatott vagyok emiatt! Ha mégis visszatérnék Az Ékkő világához, egy előzménytörténetet írnék a Választófejedelemnéről - rengeteg dolog történt vele tizenhat éves korában, amik miatt azzá a nővé vált, akivé, és izgalmas lenne megismerni a korábbi életét.

Ha filmadaptáció készülne a könyvből, van olyan színész, akit szívesen látnál a szereplők közt?
Violet szerepére nem tudnék színészt találni - túl közel áll hozzám. Lucy Liu mindig is a Választófejedelemné lesz számomra - ő a tökéletes elegye a gyönyörűségnek és a félelmetességnek. Ash külsejét Paul Wesley inspirálta, habár ő már túl idős lenne a szerepre. Lucient pedig mindig Benedict Cumberbatch-ként képzeltem el.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése