Szép Krisztina: Levesek



Nagyon nagy leves mániám van, főleg ilyenkor télen, de sajnos elég korlátozottak a levesrecept-ismereteim... borsó leves, húsleves, májgombócleves, brokkolikrémleves, aztán nagyjából ennyi. Ezeket enni folyton elég unalmas, ezért szoktam venni bögrés porleveseket, amik jobbnál jobb ízekben kaphatóak. És akkor felötlött bennem, hogy "de hát ezt én is meg tudnám főzni!". Szóval lázas kutatásba kezdtem valami spéci leveses receptkönyv után, és ebbe a bookazine-ba botlottam. Szerelem volt első látásra.

Ez volt az első bookazine-om, eddig azt sem tudtam, hogy ilyen létezik. Ez tulajdonképpen átmenet egy könyv és egy magazin között, egy nagyon igényes magazin, vagy egy nagyon vékony könyv, ahogy tetszik. :) Előnye, hogy olcsó, tartalmas és igényesen néz ki.

Ez a receptkönyv habár elég vékony, mégis elfért benne 135 recept (ezelőtt nem is gondoltam, hogy létezik egyáltalán ennyi leves! :O), csodaszép képekkel. Ami külön tetszett, hogy tematikusan vannak felosztva a receptek, így ha épp nyár van, vagy vettél (fogtál) egy halat, elég csak az adott fejezethez lapozni, és máris válogathatsz remek receptek közül. Tőlem a legtöbb recept elég távol áll, elég hagyományos az ízlésem, de már több receptet is megjelöltem, hogy ki szeretném próbálni, ki szeretnék vele lépni a komfortzónámból. Egy gyors receptet ebben a nagy szélviharban már ki is próbáltam, meglepően hangzik, anyukám is csodálkozott, hogy ez meg milyen lehet, de meg kell mondanom, hogy nagyon finom! :) Szóóóval, íme az én húslevesem palacsintatésztával:


Így szól a könyvbéli recept:

Hozzávalók:
  • 7,8 dl húsleves-alaplé vagy kész húsleves
  • 2 tojás
  • 60 g sima liszt
  • 1,2 dl tej
  • 1 tk. só
  • olaj a tészta kisütéséhez
Elkészítés:
  • Keverjük össze a tojást, a lisztet, a tejet és a sót. Serpenyőben, forró olajon süssünk belőle vastag palacsintákat. Tegyük félre, és ha kihűlt, vágjuk vékony csíkokra.
  • Osszuk el levesestálakba, merjük rá a levest, és szórjuk meg vágott petrezselyemmel vagy snidlinggel.
  • Forrón tálaljuk.
Én annyit alakítottam a recepten, hogy tettem bele még répát és borsót, de amennyire furának hangzik a palacsintatészta a levesben, annyira finom. Szerintem el fogom készíteni még többször is, a páromnak is nagyon ízlett. :)

INFORMÁCIÓK
Kiadó: Kossuth
Oldalszám: 130
Megjelenés éve: 2016

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Kossuth Kiadó jóvoltából jöhetett létre