"Mindenki fél valamitől" - interjú Chris Carterrel, a Robert Hunter sorozat szerzőjével

Chris Cartertől már volt szerencsém olvasni régebben angolul, a One by One című kötetét, ami a Robert Hunter sorozat 5. része. Miután az Ulpius-ház belekezdett a sorozat kiadásába, és be is csődölt, elvesztettem a reményt, hogy magyarul olvashassam a sorozatot. De nemrégiben a General Press kiadó felkarolta Cartert, és kiadta a Kivégzés című könyvet, ami a sorozat második része. Ennek apropójából született most ez az interjú. :)


Mesélj magadról!
A nevem Chris Carter. Brazíliában születtem, ahol a gyermek- és tinédzseréveimet töltöttem. Viszonylag korán, 16 évesen érettségiztem le, és az USA-ba költöztem, ahol pszichológiát tanultam, a bűnözői magatartásra specializálódva. Az egyetemi éveim alatt több furcsa állásom is volt, a hamburgersütéstől egészen addig, hogy tagja voltam egy férfiakból álló egzotikus tánccsapatnak. Kriminálpszichológusként dolgoztam hét évig, mielőtt Los Angelesbe költöztem, ahol az öltönyt és aktatáskát szakadt farmerre, bandanára és elektromos gitárra cseréltem. Miután több glam-rock bandában játszottam, úgy döntöttem, szerencsét próbálok Londonban, ahol több elismert zenésszel játszhattam együtt. A zeneipart pár éve hagytam magam mögött, hogy teljes állásban írjak. Most Londonban élek, hét regényt írtam eddig: The Crucifix Killer (magyarul megjelent 2014-ben az Ulpius gondozásában, A keresztes gyilkos címmel), The Executioner (magyarul megjelent 2016-ban a General Press kiadó gondozásában, Kivégzés címmel), The Night Stalker, The Death Sculptor, One By One, An Evil Mind, I Am Death. A nyolcadik regényem 2017 februárjában jelenik meg Answer Me címmel.


Szeretsz olvasni? Mik a kedvenc könyveid?
Szeretek olvasni, de sajnos nincs túl sok lehetőségem rá. Általában két-három könyvet ha olvasok évente. Lassú olvasó vagyok, és gyakran nem is tudok időt szakítani az olvasásra. Nem mondhatnám, hogy van kedvenc könyvem, de az egyik legjobb könyv, amit az utóbbi években olvastam Terry Hayes: Nevem Pilgrim című könyve.

A saját könyveid közül melyik a kedvenced?
Ez olyan, mintha egy apától kérdeznéd, hogy melyik a kedvenc gyermeke. Egyformán szeretem őket.

Magadra ismersz a sorozat főhősében, Robert Hunterben?
Igen. Sok személyiségjegye tőlem ered, mint az álmatlanság, a Single Malt Scotch Whiskey és a rockzene szeretete, és hogy mindketten kriminálpszichológusok voltunk.

Ha választhatnál, inkább készüljön a könyvekből filmadaptáció vagy sorozat?
Jó lenne, ha film készülne belőlük, de nem vagyok válogatós, szóval ha sorozatot akarnának készíteni belőle, biztos vagyok benne, hogy azon is elgondolkodnék.

Ha film készülne a könyvekből, van olyan színész, akit szívesen látnál Robert Hunter szerepében?
Sokszor kérdezik ezt tőlem, de őszintén - nincs, Nincs kifejezetten ilyen színész.

Dolgozol most valamin?
Igen, mindig dolgozok valamin. Most fejeztem be a nyolcadik könyvem szerkesztéseit, és elkezdtem összegyűjteni a jegyzeteimet, mielőtt nekikezdek a kilencedik könyvnek.

Szerinted miért olyan sikeresek a horrortörténetek?
Az emberek szeretnek megijedni. Ilyen egyszerű. Nyilvánvalóan mindenkinek máshol van a határ, hogy mitől ijednek meg.

Te félsz valamitől?
Igen, sok mindentől. Mindenki fél valamitől.

Folytatódnak Robert Hunter nyomozásai? Milyen hosszú lesz a sorozat?
Igen, folytatódnak. Amíg az emberek szeretnének Hunter történeteiről olvasni, addig én írom őket. Jelenleg nincs tervben másféle könyv, de soha nem lehet tudni.

Mostanában divat lett előzménykötetet írni. Te nem tervezel ilyet, Robert Hunter életéről?
Nem, nem tervezem. Nem hiszem, hogy szükség van rá, hiszen a korábbi éveiből sok minden szerepelt már a könyvekben.

Miért érdeklődsz a bűnözői magatartás iránt?
Mindig is érdekelt az emberi elme, különösen annak sötét oldala.

Melyiket szereted jobban: gitározni vagy írni?
Most azt mondanám, hogy írni.

Nincsenek rémálmaid egy-egy durva jelenet megírása után?
Nincsenek soha. Akkor voltak rémálmaim, mikor kriminálpszichológus voltam. Főként azért, mert azt nem csak elképzeltem. Azok igazi bűnügyi helyszínek voltak, igazi vér, igazi emberek, igazi gonosz.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése