Jasmine Warga: Szívem és egyéb fekete lyukak




A történetben két tizenéves, Aysel Seran és Roman Franklin egy online oldalon találkozik, ahol öngyilkossághoz keresnek partnert maguknak (ilyen oldalak valóban léteznek). Azért van szükségük egymásra, hogy biztosak lehessenek benne, a végén egyikük sem visszakozik. A modern Rómeó és Júlia-történetben a két fiatal egyre közelebb kerül egymáshoz a közös öngyilkosságig hátralévő 26 napos visszaszámlálás során, és a végén már csak egy kérdés marad: éljenek tovább, vagy meghaljanak?


Erre a könyvre már a külföldi megjelenés idején szemet vetettem, és a kívánságlistám csúcsán csücsült, attól függetlenül, hogy igazából csak a címe miatt került erre az impozáns helyre, és azt sem tudtam, miről szól. Ettől függetlenül, mikor megláttam, hogy a Kossuth Kiadó kiadja, tudtam, hogy ez márazonalkell, és a fülszöveg elolvasása után még jobban fokozódott ez a vágyakozás.

Olvastam én már egy hasonló történetet, Julie Anne Peters - Amikor ezt olvasod, én már nem leszek című könyvét, de őszintén szólva Jasmine Warga története jobban tetszett. Szebben meg volt fogalmazva és a cselekmény is izgalmasabbnak tűnt. No de ennyi elég is az összehasonlításokból. Koncentráljunk a Szívem és egyéb fekete lyukak-ra.


Tetszett az alaptörténet, amiből az egész konfliktus kiindult. Bonyolult családi háttérrel minden könyvet el lehet adni, legalábbis nekem, nagyon vevő vagyok rá, mert a téma változatos és mindig tud újat mutatni. Egy kicsit zavart, hogy nem mondták meg az elején kerek perec, mi is történt valójában, ami kiváltotta Ayselből az öngyilkos hajlamot, csak utalgattak rá, de a végén már örültem, hogy így, darabjaiból összerakva, mint egy kirakós, láttuk meg a teljes képet.

A két főszereplő, Roman és Aysel személyisége jól kidolgozott volt. Aysel közelebb állt a szívemhez, egyrészt mert róla többet megtudtunk, másrészt pedig mert egy kicsit önmagamra ismertem benne, bár én nem a fizikát, hanem a matematikát szeretem szenvedélyesen.

A csodaszép történetet gyönyörűen megfogalmazott gondolatok tarkították a depresszióról, tetszett a fekete féreg metaforája is. Mindamellett, hogy drámai és komoly volt, voltak benne vicces elemek és ez nagyon tetszett. Nem egy szokványos tiniregény, mindenkinek a kezébe adnám.

Kedvenc idézetek

"Az ember nem is gondolná, hogy a félelemnek és a szomorúságnak illata van, amíg el nem tölt egy napot egy kórházban."

"Semmi szépség, semmi vonzó, semmi bájos nincs abban, ha valaki szomorú. A szomorúság egyszerűen csúnya, és ha valaki mást mond, az nem érti az egészet."

"Olyan vagy, mint a szürke égbolt. Gyönyörű vagy, még akkor is, ha nem akarsz az lenni."

"Olyan erősen szorítja meg a kezem, hogy kifut belőle a vér, és elzsibbad. Bárcsak valaki ugyanezt tenné a szívemmel is!"

Szereplők

Aysel

Roman

Georgia

INFORMÁCIÓK:
Kiadó: Kossuth
Oldalszám: 320
Megjelenés éve: 2016
Eredeti cím: My heart and other black holes

★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Kossuth Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése