Kate Welshman: Legyen, ahogy akarod! - Béke vagy vége (Te döntesz #1)

Ally Motbey már régóta hagyja, hogy rámenős BFF-je, Cat hozza a döntéseket a barátságukban. Most, a gimiben sincs ez másként, ám egyszer csak Ally meghívást kap az egyik tanárától egy izgalmas latinkurzusra, márpedig Allynek nagyon bejön a latin, legalább annyira, mint az okos és jóképű James. De képes-e lépést tartani az idősebb társakkal, vagy totálisan leégeti magát James előtt? És mit szól majd Cat, ha rájön, hogy a barátnője ezúttal a saját feje után megy? Az iskola meghallgatást hirdet a sulimusical szerepeire, és az ambiciózus Cat magától értetődőnek veszi, hogy Ally is vele tart. Pedig hősnőnknek így nem csupán saját botfülűségével kellene megküzdenie, hiszen a musicalben részt vesz Tony is, a fiú, aki tavaly irtó kínos helyzetbe hozta, és akinek még mindig nem bocsátott meg. Vajon képes lesz Ally elkapni a ritmust? 
Ebben a fantasztikus, feleletválasztós történetben TE hozol döntéseket Ally helyett, így válik ez igazán a TE sztoriddá! Kövesd a szíved egész végig, de ha mégis meggondolod magad, csak ugorj vissza, és ismerd meg az összes végkifejletet!


Habár ez a könyv 10+ éveseknek való, és én már majdnem kétszer ennyi idős vagyok, mégis annyira élveztem!! Imádom az olyan könyveket, ahol az olvasó dönthet bizonyos helyzetekben, ahol a mi kezünkbe adják a döntés szabadságát és a történet alakítását. Így senki nem csalódhat, senki nem mondhatja, hogy bár ne így ért volna véget! Hiszen mi alakítottuk a történetet.

Nagyon tetszett, hogy habár a borító és a cím azt sugallja, mégsem egy tini románcról kellett döntenünk. Nem. Itt arról kellett döntenünk, hogy Ally legyen-e továbbra Cat bábja, és rohanjon utána, mint egy pincsikutya, vagy kövesse a saját álmait. Én az utóbbit választottam, és nem bántam meg. Nem olvastam el a másik változatot, de már az elején tudtam, hogy én biztos nem maradnék még egy ilyen barát mellett, mint Cat.

A borító nagyon jól visszaadja a könyv hangulatát, minden elem, ami megjelenik rajta, szerepet kap a könyvben ilyen vagy olyan módon. Nagyon ötletes, figyelemfelkeltő, alig várom a sorozat következő részeit.

Ami még nagyon tetszett, hogy nem próbálta meg többnek "eladni" a lányokat, mint amik. Sok tiniregény beleesik abba a hibába, hogy a nagyon fiatal lányokat (esetünkben 9.-esekről beszélünk) olyan tulajdonságokkal ruházzák fel, amik nem jellemzőek rájuk, például kihívó viselkedés, több expasi, alkoholfogyasztás, stb. Tetszett, hogy Ally és Cat olyan kis "esetlenek" voltak, Ally Chris Hemsworth-öt bálványozta, ahogy egy fiatal tinilánynak azt kell. Szóval ez egy nagyon jó, gyerekbarát és realista húzás volt az írónőtől, pirospont érte!


Szereplők

Ally és Cat

Kedvenc idézetek

"Ki vagyok én, hogy ítélkezzem? Végül is egy poszterrel beszélgetek."

"Manapság olyan gyorsan felnőnek, nem?"


INFORMÁCIÓK
Kiadó:  Manó Könyvek
Megjelenés éve: 2015
Oldalszám: 288
Eredeti cím: Choose your own ever after: make up or break up?
Sorozatcím: Te döntesz

★★★★★★★★★★ (10/10)


A bejegyzés a Manó Könyvek kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése