James Dashner - Halálparancs (Útvesztő #0,5)


Az Útvesztő-trilógia előzményeinek története.

Mielőtt megalakult a VESZETT, mielőtt létrejött a Tisztás, mielőtt Thomas belépett az Útvesztőbe, napkitörések sora érte a Földet, és szörnyű betegséggel fertőzte meg az emberiséget. A bolygó lakóinak nagy része odaveszett. Aki megbetegedett, annak lassanként elborult az elméje, és előbb-utóbb tomboló véglénnyé vált. Mark és Trina a túlélők kis csoportjához tartozik. Mindennap az életben maradásért küzdenek, az élelmükért, a nyugalmukért. A természet lassan mintha már az újjáéledés jeleit mutatná a napkitörések után, amikor egy napon különös légi jármű – egy Berg – jelenik meg az erdő fölött. A Bergről a kitörés vírusával fertőzött lövedékekkel kezdik lőni a csoportot. 
Ismét menekülniük kell – de vajon ki az ellenség? Fertőzöttek és immúnisok egyaránt veszélyben vannak. Vajon az emberiség teljes kiirtása a cél? Ki akarja a pusztulásukat? Létezik kiút ebből a borzalomból?


Az Útvesztő-trilógia belopta magát a szívembe, olyan szinten, amit elsőre nem is sejtettem volna. Amikor megtudtam, hogy megjelenik egy előzménykötet, rettenetesen örültem.

Eleinte kicsit furcsa volt számomra, hogy nem a tisztársak a könyv szereplői, de aztán gondoltam, hogy csak van valamennyi köze a történetnek hozzájuk, és nem is tévedtem. A történet végkifejletét már a könyv elején sejtettem, szóval nem ért meglepetésképpen, ami történt a végén, mégis nagyon nagyon tetszett az ötlet.

Tekintve, hogy önállóan is értelmezhető kötetről van szó, mert a szereplők nem a megszokottak, szerintem ez a könyv simán megállná a helyét önálló regényként, vagy akár egy újabb trilógia részeként. Remélem, hogy James Dashner nem áll meg itt, és ír még több előzménykötetet, mert még nem derült ki minden, amire a rajongók kíváncsiak lehetnek.

Alec karaktere nagy kedvenc lett, imádtam minden egyes jelenetét, szívesen olvasnék róla még többet. Nagyon tetszett az a mód, ahogyan Dashner visszatérő rémálmok és emlékképek sorozatával mesélte el a napkitörések idejét, pont annyit kaptunk, amennyire szükségünk volt, hogy megértsük a szereplők indítékait, nem többet, és nem kevesebbet.

Szerintem Útvesztő rajongóknak kötelező, és azoknak is, akik esetleg egy olyan disztópiás regényt keresnek, ami önálló kötetként is megállja a helyét.

Szereplők

Trina

Mark

Alec

Lana

Deedee

Misty

Kedvenc idézetek

"Te jelented számomra az egész világot."

"Félsz. Az jó! Egy jó katona mindig fél. Ez tesz normálissá. A félelmedre adott válasz mutatja meg, férfi vagy-e vagy puhány."

"Bírlak, kölyök. Igazán nagy kár lenne, ha alulról kéne szagolnod az ibolyát."

★★★★★★★★★★ (10/10)

INFORMÁCIÓK:
Kiadó: Cartaphilus
Oldalszám: 400
Megjelenés éve: 2015
Eredeti cím: The kill order
Sorozat: Útvesztő

A bejegyzés a Cartaphilus Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése