Liebster Blog Award - Második díjam :)

liebsteraward_3lilapples.png





Már egyszer, egy-másfél éve megkaptam a Liebster Awardot, és most ismét elért hozzám, méghozzá tees06-tól, a A könyvekben elveszel, de magadra is találsz blog szerkesztőjétől, amit ezúttal is köszönök. :)


A díjról:
A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.

A díj szabályai:

  • Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
  • Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
  • Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
  • Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
  • Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

10 dolog rólam

  1. Egy hét múlva lesz a szalagavatóm.
  2. Tavaly, az iskolámban egyedüliként emelt érettségit tettem angolból.
  3. A közvetlen környezetemben senki sem szeret olvasni.
  4. Ha szeretek egy könyvet, igyekszem angolul és magyarul és beszerezni.
  5. A következő nyelv, amit meg akarok tanulni, az orosz.
  6. Szeretek dolgokat kigyűjtögetni a könyvekből, külön polcon gyűjtöm a molyon a könyvekben felbukkanó márkaneveket, könyvcímeket, nyomdahibákat.
  7. Jövőre egyetemre megyek, a Debreceni Egyetem Egészségügyi Karára szeretném beadni a jelentkezésemet, Egészségügyi Szervező szakra.
  8. Imádom a matekot és az informatikát, amiért az osztályomban furcsán néznek rám néha.
  9. Képtelen vagyok szemtakaró nélkül aludni.
  10. Gyűlölöm a zoknit, csak akkor veszem fel, ha már -10 fok alatt van a hőmérséklet, és akkor is lerúgom magamról, ahogy leveszem a cipőmet.

Kérdések, amelyeket tees06 tett fel nekem, és a válaszaim


Mit jelent számodra a blogolás?

Számomra a blogolás olyan, mintha egy... hogy is mondjam, mintha egy kisállatot vagy növényt gondoznék: beleteszem minden energiámat, szeretet és kemény munkát, és utána élvezettel figyelem, ahogy nő és gyarapodik. Ez elég hülye megfogalmazás volt, de remélem értitek.

Miért kezdtél el blogot vezetni? Hogyan jött az ötlet?

Már régebben is blogoltam többféle témában, mielőtt még elkezdtem olvasni. Amikor megszerettem az olvasást, még nem tudtam, hogy mi fán terem egy könyvesblog, de megtaláltam a Könyvfalók blogot, ahova társszerkesztőket kerestek, így csatlakoztam. Ezután 2-3 héttel viszont saját blogot indítottam, ahol én döntök mindenről és a saját ízlésem alapján alakítok ki mindent. Nem tudok huzamosabb ideig csapatban dolgozni, inkább magányos farkas típus vagyok.

Könnyen vagy nehezen oldod meg a blog szerkesztését? Mennyire könnyen találsz időt az írásra?

Ha nincs kedvem/erőm/ihletem, akkor szenvedek, mert mindig megszólal a lelkiismeretem, hogy csinálni kéne. De szerencsére amikor van kedvem/ihletem, akkor leülök, és ledarálok 15-20 bejegyzést, így pont egyensúlyban vagyok, és mindig vannak bejegyzések kész arra az esetre, ha nem megy a blogolás. Egyébként hétköznap is lenne időm rá, csak lusta vagyok, így hétvégén pótlom be a lemaradást.

Mi az, amiről szívesen írsz és visszatérő téma? (Akár egy téma, vagy műfaj, amiről szívesen írsz)

A Booktageket nagyon szeretem, illetve nagyon szeretek szomorú, szívet tépő könyvekről és rossz könyvekről írni, mert ezekről mindig van mondanivalóm.

Hogyan képzeled el a blogot egy év múlva? Vannak céljaid, terveid, amelyeket meg akarsz valósítani ezzel kapcsolatban?

Nagyon szeretném, ha a blog sikeres lenne, ha az emberek maguktól kommentelnének például, nem csak akkor, ha valami érdekük is származik belőle (például nyereményjáték miatt). Szóval szeretném még jobbá tenni a blogot, még többet írni, még többet fejleszteni rajta.

Van valaki, aki inspirál, vagy támogat a blogolás terén?

Nincs :)

A blogon kívül mivel foglalkozol szívesen szabadidőben?

Olvasással és színezéssel. :)

Mivel foglalkozol? Vagy mivel szeretnél foglalkozni a jövőben? Esetleg álommunka?

Az álommunkám az igazságügyi orvosszakértő vagy állatorvos, de ezekhez nem vagyok elég szorgalmas. Viszont találtam olyan szakot/munkát, ami pont az erősségeimre fókuszál, ez pedig az egészségügyi szervező.

Mi alapján választasz könyvet? Van esetleg egy lista, amit vezetsz, és arról választasz, vagy éppen aktuális hangulat határozza meg?

Az olvasott könyveim 80%-a recenziós példány, amit a legfrissebb megjelenések közül válogatok ki, ezeknél szerepet játszik a borító, a cím és a fülszöveg. A többi, simán kedvtelésből olvasott könyvem pedig mások véleménye és a történet érdekessége alapján választódik ki.

Az örök kérdés, könyv vs ebook? Használod mindkettőt, vagy csak az egyiket? Mit gondolsz ezekről?

98%-ban hagyományos könyvet olvasok, viszont rengeteg ebookom van a telefonomon és a gépemen, amiket akkor olvasok, ha például nem tudok rendes könyvet olvasni, mert órán vagyok vagy a folyosón várok, illetve a gépemen akkor szoktam olvasni, mikor a hajamat szárítom/fésülöm/vasalom, mert ez a heti rituálé fél-háromnegyed órát is igénybe vesz, és így hasznosan töltöm. :):) Szeretnék egy ebook olvasót, de elég spórolós típus vagyok, így még nem szántam rá magam, hogy olyan sok pénzt költsek egy ilyen gépre, ami ugyanazt tudja, mint a telefonom.

Bloggerek/blogok, akiknek ezt a díjat küldöm tovább


És az én kérdéseim

  • Melyik az az egy könyv, amit soha nem fogsz elfelejteni?
  • Szoktál más könyvesblogokat olvasgatni? Ha igen, melyek a kedvenceid?
  • Van valami sablon, ami alapján felépíted a bejegyzéseidet?
  • Szoktál valamit gyűjtögetni/jelölgetni a könyvekben? Például idézeteket, irodalmi utalásokat, stb.
  • Melyik az a három könyv, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre?
  • Melyik könyvvel volt a legrosszabb élményed?
  • Gondolkoztál már azon, hogy más témában blogolj, mint a könyvek világa?
  • Szerinted az olyan olvasók, akik egy nyereményjáték miatt kezdik el követni a blogodat, később be fognak még nézni?
  • Ha egyszer törlődne a blogod az összes bejegyzéssel együtt, mit tennél?
  • Ha egy olyan embernek kéne könyvet ajánlanod, akiről nem tudsz semmit, melyik az a könyv, ami szerinted olyan jó, hogy mindenkinek tetszene, és azt ajánlanád neki?

2 megjegyzés:

  1. Köszönjük (itt is) :) , hogy gondoltál ránk.
    zsófi.

    VálaszTörlés
  2. Megírtam a bejegyzést, köszönöm. :o)
    http://azajtom.blogspot.hu/2015/10/liebster-blog-award.html

    VálaszTörlés