Bryan Lee O'Malley - Scott Pilgrim kivételes átlagélete #1-#3 (Scott Pilgrim kivételes átlagélete, Scott Pilgrim a világ ellen, Scott Pilgrim végtelen bánata)




Scott Pilgrim élete nem is lehetne kerekebb. 23 évesen egy szobakonyhás lyukat bérel meleg lakótársával, miközben folyamatosan munkát keres – kevés kitartással és még kevesebb sikerrel. Egy zenekar, a videojátékok és gimnazista csaja társaságában számolgatja a ka­nadai hét­köznapokat, egészen addig, amíg a veszélyesen kúl Ramona meg nem jelenik a városban. A hirtelen támadó érzések viharában Scott gonosz exekel, misztikus képességekkel és kemény küzdelmekkel kényszerül szebenézni, így újra kiderülhet: a szerelem fáj és lépet repeszt.




Scott Pilgrim két vasat is tart a szerelem izzó tüzében. Bár Knivesszal csak a szakítás fenyegető rémképe miatt van együtt, az igazi kihívást Ramona jelenti, aki magával hozza a kapcsolatba sötét múltját és hét gonosz ex-pasiját. Scott csak az egyesével érkező exek megsemmisítésével tarthatja meg a lányt, de mi lesz, ha Ramona és Knives találkoznak? Mi történik, ha Scott volt csajai is megjelennek? Hogy nem roppan össze ez a fiú? És mondd, Uram, miért nem marad már a múlt a múltban?



A kapcsolatból kapcsolatba ugró Scott Pilgrim életére sötét árnyat vet új barátnője hét gonosz ex-pasija. Scott csak akkor járhat Ramona Flowersszel, ha előtte meg-semmisíti a szennyeslelkű, múltbéli partnereket. Todd Ingram a harmadik ex. Nemcsak hogy vegetáriánus-rocksztár, de Scott volt barátnőjével, Envy Adamsszel él, aki kábé másfél éve taposta szilánkosra főhősünk törékeny szívét. Envy viszont nem éri be ennyivel. A pokol tüzén edzett, sikeres art-rock zenekarával Torontóba érkezik, és két nappal a koncert előtt Scott együttesét kéri fel előzenekarnak. Elég lehet 48 óra, hogy Scott kifilézze Toddot, túllépjen az Envy okozta sebek nyalogatásán, eközben építse új kapcsolatát, és még az új számokat is begyakorolja? Sok ez? Most mindez kiderül.


Ez most egy ilyen félsorozat-értékelés lesz. Hogy miért írok egy 6 részes sorozat első 3 részéről egyben?
  • Mert csak az első három részét szereztem be a Könyvhéten (ingyen), és
  • Azért annyira nem jó, hogy megvegyem a másik három részt horribilis áron, 
  • És a könyvtárban sincs meg.
  • Minden egyes résszel kezd egyre rosszabb lenni, és
  • Nem vagyok hajlandó folytatni a sorozatot.
  • Annyira nem hatott meg az egész, hogy külön-külön bejegyzést írjak a kötetekről.
Alapvetően ez volt az első képregény, amit olvastam. Na jó, régen nagy Zseb-Garfield és Donald Kacsa rajongó voltam, de az már nagyon rég volt. Azért keltette fel a figyelmemet ez a sorozat, mert hát hogy is mondjam, hogy ne tűnjek rasszistának...a szereplők fehérek. Nekem tényleg nincs bajom a színes bőrű emberekkel, viszont az  ÖSSZES képregény, amit eddig láttam, mind tele volt mangákkal meg japán kis emberkékkel meg mindenféle ilyen cuccossal (<- borzasztó szakszerű megfogalmazásomat láthatták), és ezek engem annyira nem vonzanak, hogy egyenesen taszítanak. Szóval az ilyenektől falra mászok, már elnézést attól, aki szereti.

És jó is volt ez egy darabig, de! Sajnos ennek a sorozatnak a minősége részenként romlik. Az első rész igazi marketingfogás - elolvasod, és azt mondod: húúú, de állat, meg kell vennem az összes részt. Scott annyira menő a lúzerségével és mindenki olyan vicces! Végre egy képregény a való életről! Aztán elolvasod a következő részt és hát...ekkora baromságot én még nem láttam. 

Nekem nagyon nope ez a sorozat, a harmadik részt már be sem fejeztem. Mindenesetre örülök, hogy nem adtam pénzt ezért a szemétért.

Szereplők

Wallace Wells

Scott Pilgrim

Ramona Flowers


Értékelések kötetenként

Scott Pilgrim kivételes átlagélete (SP. #1)

★★★★★★★★★☆ (9/10)

Scott Pilgrim a világ ellen (SP. #2)

★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

Scott Pilgrim végtelen bánata (SP. #3)

★☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (1/10)

Értékelés egyben, a sorozat első feléről

★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése