"Babonásan szükségem van egy macska társaságára az íráshoz." - Interjú Alex Marwood-dal.







Sziasztok! A mai napon egy fantasztikus írónővel, Alex Marwood-dal készítettem interjút, akinek Magyarországon még csak egy könyve jelent meg, A sátán lányai az Athenaeum kiadó gondozásában, de remélem, hogy a további kötetei is megjelennek, mert egyszerűen imádom Alex történeteit. :)







Mesélj egy kicsit magadról!
Egy lepusztult lakásban élek Londonban, és az ágyban dolgozom. Igazából nem is olyan régen kidobtam az íróasztalomat, amit nem használtam, hogy betegyek egy második ágyat a szobába, a változatosság kedvéért! Mielőtt elkezdtem regényeket írni, újságíróként dolgoztam. Három fekete humoros és egy paranormális regényt írtam a valódi nevemen, Serena Mackesy-ként, mielőtt Alex lett belőlem, és teljesen átálltam a sötét oldalra. Babonásan szükségem van egy macska társaságára az íráshoz. Eddig csak kétszer volt írói válságom, mind a kettő a macskáim halála után. Szerencsére a jelenlegi macskám még csak két éves és remek egészségnek örvend, szóval remélhetőleg még jó ideig tudok írni!
Mindig is író akartál lenni?
Igen - jobban akartam ezt, mint valaha bármit. Azt hiszem, hét éves koromban jelentettem ki először, hogy én író leszek, és azóta nem is gondoltam arra, hogy más is lehetnék, habár az út, amint eljutottam idáig, eléggé hosszú és fájdalmas volt. Szerencsére mindkét nagymamám, a nagynéném és az édesapám is író volt, így senki nem kételkedett abban, hogy ez egy élhető munka.

Mennyi ideig tartott, mire megírtad A sátán lányait?
Nagyjából tizennyolc hónapig. Nem tudok gyorsan írni. Bárcsak tudnék.

Mi inspirálta a könyvet?
Volt egy pár olyan eset az Egyesült Királyságban, ahol gyermekek követtek el gyilkosságot, ez is szerepet játszott a könyv megírásában, de ami a leginkább elindította a fejemben a történetet, az a Mennyei teremtmények című film volt. Emlékszem, úgy jöttem ki a moziból, hogy arra gondoltam: hogy teheti valaki túl magát egy ilyen borzalmas tetten? Majdnem 20 évembe telt, mire a gondolat könyvvé vált. 

Mit gondolsz a magyar borítóról?
Ó, egyszerűen IMÁDOM! Nagyon jó érzés látni, hogy a világ különböző pontjain a borítótervezőkből mit hoz ki A sátán lányai - és szerintem a magyar borítódesign az egyik legerősebb borító. Emlékszem, hogy amikor megérkezett a magyar példányom, csak simogattam és simogattam a borítót, annyira tetszett.
A sátán lányainak különböző kiadásai. Alex szerint a magyar borító az egyik legszebb. És szerintetek? :)


És mi a véleményed a magyar címről? Szerinted illik a történethez?
Igen, ezt is nagyon szeretem. Sok kérdés felmerült a könyvről a Jó és a Rossz kapcsolatával kapcsolatban, hogy vajon a gonoszság velünk születik-e, vagy pedig külső ingerek hatására alakul ki bennünk, és habár nem kifejezetten vallásos a történet felhangja - mivel az Egyesült Királyság inkább világi terület - elkerülhetetlen, hogy az ördög felüsse a fejét.

Szeretsz olvasni?
Igen, imádok olvasni. Sehova nem megyek könyv nélkül. Általában legalább öt könyvet olvasok egyszerre, fikciós és nem fikciós történeteket vegyesen. Mindenevő vagyok, és bármit elolvasok, ami a kezem ügyébe kerül, de tényleg. De mióta bekerültem a krimi világába, a legtöbb olvasnivalóm is ebből a témából kerül ki - fontos, hogy tudjam, mások mit alkotnak, de nem versengésből, hanem mert mások munkái mindig inspirálnak. Ezen kívül imádom a filmeket, és rengeteget meg is nézek, valamint a TV műsorait is. Imádom a klasszikus amerikai drámákat, de a valóságshow-k is a nagy gyengéim, mint például a Real Housewives és a Big Brother, amelyeken keresztül beleláthatunk egy átlagember irracionális viselkedésébe.

Milyen érzés, hogy Stephen King, a horror királya is ajánlja a könyvedet?
Még mindig alig tudok magamhoz térni! Stephen King az írói hősöm, a példaképem (bár nagyjából minden író, akit ismerek, ezt mondja), így már a tény is, hogy felfigyelt arra, amit én írtam, ezen felül pedig tetszett is neki, hozta el azt a pillanatot, amikor öt megjelent könyv és egy évtizednyi újságírás után azt éreztem, hogy most már hivatalosan is író vagyok.
 


Ha film készülne A sátán lányaiból, vannak olyan színészek, akiket az egyes szerepekre szánnál?
Ó, az ilyen mindig nehezen megy nekem. Őszintén? Olyan színészeket szeretnék a szerepekre, akik még nem annyira ismertek. Itt, az Egyesült Királyságban van egy fantasztikus, tehetséges színésznőnek, Sarah Lancashire, és szívesen írnék neki egy szerepet, de attól tartok, hogy A sátán lányai főszereplőinek eljátszásához ő már túl idős. A BBC megvette a jogokat, szóval van rá esély, hogy tényleg film készül a könyvemből! :)

Dolgozol most valamin?
A második, Alex Marwood álnéven írt könyvem, a The Killer Next Door tavaly jelent meg, ami néhány olyan emberről szól, akik együtt élnék egy sorozatgyilkossal, de nem veszik észre a figyelmeztető jeleket (ezt egy 80-as évekbeli, londoni eset inspirálta), illetve most fejeztem be a kéziratát a harmadik regényemnek, a The Darkest Secretnek, ami egy gyermek eltűnésének történeteként kezdődött, de az írás folyamata közben átalakul egy nárcisztikus személyiségzavarral küzdő emberről szóló történetté. Erről a témáról mindig is akartam írni, ami fantasztikus érzés!

Szerinted minek köszönhető, hogy a thriller és a horror műfaj egyre nagyobb népszerűségnek örvend manapság?
Szerintem rengeteg, jobbnál jobb író ír ebben a műfajban jelen pillanatban - és ez egy eléggé szabad műfaj, ahol az írók kiélhetik a kreativitásukat és az egyéniségüket. Az írónők szerintem már megunták, hogy küzdjenek azért, hogy felfigyeljenek rájuk az irodalomban - a férfiak által írt könyveket háromszor annyian véleményezik átlagosan, mint a nők által írottakat - de szerintem a nők nagyon jól használják az eszüket és írnak izgalmas történeteket. Nem véletlen, hogy annyi jó írónő van a krimi és a thriller műfajában manapság - a műfaj lényege, hogy az élet nagy problémáit és a halált járja körül, és a nők nagyon jók ezen dolgok érzelmi vonzatának feltárásában.

Mit tanácsolnál annak, aki szeretne írni?
Légy önmagad legkeményebb kritikusa! Ne feltételezd, hogy más íróknak könnyebb dolga volt, mint neked. Légy hálás a kritikákért, és tanulj belőlük. Találj időt, találj egy megfelelő helyet, ahol minden nap legalább egy kicsit hozzátehetsz a történetedhez: a szavak előbb-utóbb történetté válnak. Mindig legyen nálad jegyzetfüzet: fantasztikus, hogy milyen jó ötletek születhetnek a legfurcsább helyeken. És a legfontosabb: fejezd be, amit elkezdtél!


Kapcsolódó linkek:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése