Federico Moccia - A felhők fölött 3 méterrel



"A nap éppen most kel fel, gyönyörű reggel van. Babi iskolába tart, miközben Step még nem tért aludni az előző éjszaka óta. Ez a nap is úgy indul, mint a többi. Legalábbis amíg egymás mellé nem kerülnek a piros lámpánál. Ettől kezdve semmi sem lesz már ugyanaz.” 

Babi gazdag szülők gyermeke, kiváló tanuló, igazi „jókislány”, míg Step „nehézfiú”, aki állandóan keresi a veszélyt, folyamatosan harcban áll mindennel és mindenkivel, illegális motorversenyeken vesz részt. Két különböző világhoz tartoznak, mégis egymásba szeretnek. 
A felhők fölött 3 méterrel-t egy kis római kiadó adta ki, majd évekig fénymásolatokon terjedt, így vált kultuszregénnyé az olasz főváros fiataljainak körében. Sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy két filmadaptáció is készült belőle.


Bevallom nem láttam a könyvből készült filmet, így nem volt semmi viszonyítási alapom, amikor kézbe vettem a regényt. Így nem csalódhattam, maximum pozitívan. És ez így is történt.

Azt is le kell szögeznem, hogy finoman szólva nem vagyok éppen oda a romantikus, tiniknek szóló regényekért, így nem is tudtam, hogy mit várjak: meg fog hatni vagy éppen rosszul leszek a nyálas monológoktól?

A történet Babi és Step megismerkedéséről, egy "az ellentétek vonzzák egymást" szerelemről és sok-sok kalandról szól. Szeretem az olyan regényeket, amikben két, teljesen nem egy érdeklődési körrel rendelkező/nem egy helyről származó/teljesen ellentétes szereplők szeretnek egymásba, mert ezekben a szerelmekben mindig van egy kis izgalom: vajon túl tudnak lépni a különbözőségükön? Szeretni tudják egymást attól függetlenül, hogy a személyiségük tűz és víz?

Most már mindenképpen meg fogom nézni a filmet, mert mindenki ódákat zengett róla, és ha a könyv tetszett, biztos a film is fog. :)



Nagyon tetszett a könyv, bár nekem egy kicsit sok volt benne a részletezés, ezeket a részeket inkább lecseréltem volna még egy-két fordulatra. Aki alapvetően egy aranyos szerelmes történetre számít, annak mindenképp tetszeni fog ez a könyv. :)

Szereplők

Babi

Step

Kedvenc idézetek

"– Na, Step, vazze', akkor mesélsz vagy nem? Megdöntötted? 
Step vigyorogva fordult a barátjához. 
– Pollo, miért teszel fel nekem ilyen kérdéseket? Tudod, hogy úriember vagyok, vagy nem? 
Pollo a röhögéstől meggörnyedve az ágyra vetette magát. 
– Úriember…? Te? Úristen! Beszarok! Miket kell hallanom? Azt a kurva… Úriember!"

"– Hé, te szép szőke, kell egy fuvar? 
– Hé, te randa disznó, kell egy pofon? 
A fickó Stepre pillantott, aki hirtelen köztük termett. Megértette, hogy itt egy jó csaj helyett csak pofonokat kaphat."

"Azt mondják, hogy amikor az ember meghal, egy pillanat alatt végigfutnak előtte élete legfontosabb pillanatai. Step megpróbálta ellökni magától mindezeket az emlékeket, gondolatokat, az édes szenvedést. De hirtelen megértette. Minden hiába. Mindennek vége."


INFORMÁCIÓK
Kiadó: Ciceró
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 522
Eredeti cím: Tre metri sopra il cielo


««««««««« (9/10)


A bejegyzés a Ciceró Kiadó jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése