Kalapos Éva - D. A. C - Egy új élet (D. A. C. #1)






Unatkozol? Magányos vagy? Vagy csak egyszerűen úgy érzed, az életed egy irtó nagy káosz? Így van ezzel a 16 éves Fellegi Flóra is, aki egy budapesti lakóparkban él elfoglalt apjával és idegesítő öccsével. Kevés barátja van, a pasizásban tapasztalatlan, egyedül a filmekért rajong mániákusan. Amikor azonban megismeri a kicsit fura, de nagyon vagány Zsanit, az élete fenekestül felfordul, és világossá válik az is, hogy idővel minden titokra fény derül…

Lépj be te is a D.A.C. világába, és éld át velünk a kalandokat! Barátság, szerelem, család, problémák és megoldások – D.A.C.!




Én és a könyv

Amióta csak megjelent, már rengetegszer szembejött velem ez a könyv a megkapó borítójával és az olvasásra csábító, titokzatos címével, ám csak most jutottam el addig, hogy el is olvassam.

A történetről

Bár én már kinőttem ebből a korszakból, azért néha szeretek tiniregényeket kézbe venni, ha másért nem is, de hogy egy kicsit felelevenítsem az emlékeimet ebből az időszakból. Ilyen regények esetén mindig van egy összehasonlítási pont, mégpedig nem más, mint a Szent Johanna Gimi. Azt nem olvastam, viszont rengetegen úgy vélekednek a D.A.C.-ról, hogy hasonlít rá. Ha egyszer időm engedi, majd kiderítem. Akárhogy is nézzük, a D.A.C. mégsem egy átlagos tiniregény - tele van érzelmekkel, komoly dolgokkal. Az írónő nagy hangsúlyt fektet a bonyolult családi háttér és az érzelmi problémák, a valós gondok feltárásába, ami számomra nagyon imponáló.

Szereplők

Flóra

Zsani

Gábor

Kedvenc idézetek

"Hallgattam. Fura módon nem Márk járt most az eszemben, hanem arra gondoltam, hogyan is bírhattam ki valaha Zsani nélkül. Ezek voltak azok a pillanatok a barátságunkban, amikor teljesen tisztán éreztem, milyen irtó fontos nekem és mennyit tanulok tőle."

"Nem értettem, miért fuldoklunk folyton a hazugságban, miközben annyira szeretjük egymást. Vagy talán épp emiatt…?"

"Boldogan csuktam be a szemem újra, és végre megértettem, milyen az, amikor az ember szeretné megállítani az időt. Tényleg azt kívántam, hogy ennek az estének soha ne legyen vége."

"– Jó, de ha le akart volna, akkor érteném, egy dugás, és kész, sokan utaznak erre. De egyetlen csókkal lelépni? Tök értelmetlen."

Összességében

Bár nem az én világom ez a könyv, azért be kell vallanom, hogy tetszett. Voltak benne idegesítő szereplők, jelenetek, de ez nem vette el a figyelmet a könyv valódi mondanivalójáról.

★★★★★★★★★ (9/10)


A bejegyzés a Manó Könyvek jóvoltából jöhetett létre.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése