Tony DiTerlizzi & Holly Black - Manók könyve (Spiderwick-krónikák #1)


Amikor a Grace gyerekek beköltöznek Lucinda nagynénjük Viktória-stílusú házába, felfedezik a Manók könyvét, különleges lényekkel találkoznak, és ezzel megkezdődnek valószerűtlen kalandjaik.
~

Már hallottam korábban a Spiderwick-krónikákról, és azt hittem, ugyanolyan, mint a Narnia. És hogy miért most kezdtem bele az olvasásba? Hát, ez egy érdekes történet... Tudjátok, mivel rengeteg recenziós példány érkezik a kiadóktól számomra, illetve ott vannak még a megvett és elcserélt könyveim, esélyem sincs arra, hogy könyvtári könyveket is olvassak. Pedig nagyon szeretem ezt az élményt - amikor kinyitok egy könyvet, és már kicsit megsárgultak a lapjai, és belegondolok, hogy előttem hány embernek okozott még akkora örömöt, mint nekem...És amúgy is, annyira csodás könyvtárba járni: válogatni, szemezni a könyvekkel, nagy könyvkupaccal hazatérni...Szóval úgy döntöttem, hogy nem adom fel ezt az élményt, csak mostantól olyan könyveket fogok kikölcsönözni a könyvtárból, amelyek rövidek és mondjuk egy este alatt el lehet őket olvasni szép nyugodtan - így a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad. :D


"Jaredet a könyv lapjai egyre beljebb és beljebb vitték a furcsa élőlényektől hemzsegő erdők és patakok világába, ahol a hableányok olyan közel kerültek hozzá, hogy szinte megérinthette sima, pikkelyes testüket. Tisztán érezte a koboldok forró leheletét, és hallotta a törpék kovácsműhelyeiből kiszűrődő kalapácsolást."

Mivel a Gyerekkönyvtárból vettem ki, gyanítottam, hogy nem igazán nekem való - de tévedtem. Nagyon is tetszett! Valahogy minden megvan benne, amire épp szükségem van: egy könnyed kis olvasmány, kedvelhető szereplők és egy kibogozásra váró rejtély. A manós téma igazából nem áll közel hozzám, de hát ez van, attól még tetszik. Gyorsan ki is vettem a többi részét nyári könyvtárzárás előtt. :)


A rajzokat egyenesen imádtam! Egyébként a könyvből filmadaptáció és PC játék is készült. A filmben olyan közismert színészek játszanak, mint a Godzilla filmek sztárja, David Strathairn és a Tudorok színésznője, Sarah Bolger.

A film előzetese



★★★★★★★★★★ (10/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése