Katie Alender: Bad girls don't die - A rossz lányok nem halnak meg (Rossz lányok trilógia #1)

A szenvedélyt csupán egy hajszál választja el a megszállottságtól…

Alexis kishúga, Kasey megszállottjává válik egy antik babának, de Alexis nem igazán foglalkozik a dologgal, mert Kasey egyébként is elég fura. Ami azt illeti, Alexist is furának tartják az iskolatársai és a szülei, sőt, még a saját goth haverjai is. A dolgok egyre különösebbek lesznek, amikor a régi házban, ahol a lányok laknak, különös dolgok történnek: ajtók nyílnak ki és csukódnak be maguktól, a víz felforr a meggyújtatlan gázon, és a kikapcsolt légkondicionáló úgy lehűti a levegőt, hogy látszik az ember lehelete is.

És Kasey is megváltozik. Kék szemei zölddé válnak, elkezd régiesen beszélni és több óra is kiesik az emlékezetéből. A legnyugtalanítóbb azonban Kasey ellenséges viselkedése: az addig kedves, babaszerető kislány eltűnik, az új Kasey pedig dühös. Alexis az egyetlen, aki megállíthatja a húgát – de mi van, ha a zöldszemű lány már nem is Kasey?

Mit tennél, ha a várost halálos veszély fenyegetné, de senki sem hinne neked?

●●●

Végre, végre!! Eljutottam addig, hogy márciusra sikerült elolvasnom 1, azaz egy könyvet a karácsonyra kapott könyvek közül!! Csoda. :D
Ezt a könyvet konkrétan a páromtól kaptam a Lenyűgöző Káosz (Caster-krónikák #3) kíséretében. Na de a könyvről...

Engem már megvett a könyv az első lapon, ugyanis a történet úgy kezdődik, hogy Alexis a házat fotózza, és mivel régebben én is sokat fotóztam, így nagyon izgalmasnak találom az ezzel kapcsolatos vonatkozásokat a könyvekben. Aztán ez egyre csak fokozódott, amikor kiderült, hogy Alexis egy antik géppel fotóz, és a fotókat ő maga hívja elő, tehát a régimódi fotóelőhívás mozzanataiba is bepillanthattunk. A fotózás egyébként végigvonul az egész történeten, és nem csak Alexisszel kapcsolatban, de nem akarok nagyon spoilerezni, úgyhogy aki még nem olvasta, az majd megtudja, aki pedig olvasta, úgyis tudja. :)

A másik, ami még nagyon-nagyon tetszett, hogy 2 Harry Potter utalást is találtam benne, ami óriási Potter-rajongóként nagyon boldoggá tett.:
"Alexis, a húgodat megszállta valami. (...) Mint valami szellem, démon, a sötét oldal, Voldemort..."
 "Nézd, nem akarom, hogy az ASZE a nyakamban lihegjen. Múlt évben ideküldtek egy téglát, aki könyörgött nekem, hogy mutassak neki egy könyvet a boszorkányságról. Tíz perccel később az igazgatónő irodájában találtam magamat...Miért nem próbálod meg a Harry Pottert?"
Be kell vallanom, hogy egyszerűen gyűlöltem Kaseyt. Annyira idegesített végig az egész könyvben, hogy arra nincs szó, akár megszállta valami, akár nem. És mikor Alexis megfogta a régi babát, és őt is elkezdte irányítani, megértettem, hogy mi lehetett Kasey tetteinek az oka, mégsem változott a véleményem róla.

Az írónő nagyon ügyesen ötvözte a modern kor szellemét a régies stílussal, ugyanis a történet modern hangulatába a régi ház régies hangulatot hoz.

Kicsit csodálkoztam, mikor megtudtam, hogy ez egy trilógia, ugyanis nem igazán tudom, hány bőrt lehetne még lehúzni erről a történetről: Kasey-t megszállták, Alexis megoldotta a rejtélyt, minden  rendben lesz ezután. Vagy nem? <= A következő rész erősen spoiler-gyanús, úgyhogy ha el akarod olvasni, csak saját felelősségre! Jelöld ki a szöveget. :) 

Amikor elolvastam a könyvet, egy kicsit olyan érzésem volt, mintha ezt már hallottam volna. És rájöttem, hogy hát minden második horrorfilm erről szól, de leginkább a 2012-es Possession (Démoni Doboz), amit nemrég láttam. Végül is vannak köztük egyezések és különbségek, de a könyv jobban tetszett, mert még nem olvastam horror műfajt. Mindenesetre a bejegyzés képeinek nagy része a Possession c. filmből van. :)

«««««««««« (10/10)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése