Margaux Fragoso - Csak ha te is akarod

Fülszöveg:

Margaux Fragoso torokszorítóan őszinte visszaemlékezésében elmeséli, hogyan hálózta be kisgyerekként egy férfi, és hogyan tartotta a markában 15 éven keresztül. 7 éves korában, egy uszodában találkozott először Peter Currannel. A férfi, aki ekkor 51 éves volt, nagyon kedvesen bánt vele, és meghívta a kislányt édesanyjával együtt a házába. Ezzel vette kezdetét viszonyuk, aminek végül a férfi öngyilkossága vetett véget. A kislány számára a férfi otthona egy egzotikus állatokkal teli mesebirodalomnak tűnt, ahol menedékre lelt az otthoni pokol elől: anyja szinte állandóan pszichiátriai kezelés alatt állt, apja pedig alkoholista volt. A szexuális visszaélések csak egy idő után kezdődtek, míg végül eljutottak a születésnapi ajándéknak nevezett aktusig. Curran elrabolta a lány fél életét. Az elszakadás iránti vágy végig tetten érhető Fragoso elemi erejű könyvében. Saját naplója és a férfi hátrahagyott levelei, fényképei és feljegyzései segítségével zavarba ejtő részletességgel, mégis lírai hangvételben idézi fel az átélt szexuális és pszichikai visszaéléseket. Margaux Fragoso nemrég szerezte meg PhD fokozatát a Binghamton Egyetemen angol irodalomból. Már számos verse és novellája jelent meg különböző irodalmi lapokban, többek között a The Literary Review és a Barrow Street hasábjain. Első könyve, a Csak ha te is akarod eddig 23 országban jelent meg és mindenhol óriási vihart kavart.

Szeretem az ilyen könyveket, amik valós történetekről szólnak, mert bele tudom élni magam, de megvan az a hátrányuk, hogy nagyon felzaklatnak.

A borítót nem egészen értem, hogy jön ide (lehet, hogy ez azért van, mert nem olvastam végig a könyvet...de erről később), viszont kétségtelenül nagyon megkapó a színvilága és az egész összkép varázslatos lett. Jobban el tudnám képzelni viszont egy hercegnős regény borítójaként.

Azért nem olvastam végig, mert nekem nagyon száraz volt. Túl fiatal vagyok még az önéletrajzi ihletésű könyvekhez, és ez természetesen nem a könyv hibája (ezért is várok még azzal a bizonyos Natascha Kampusch könyvvel), de amit elolvastam belőle, az nagyon is tetszett, ezért tényleg ajánlani tudom mindenkinek, többek közt a jövőbeli önmagamnak. :)

«««««««««« (10/10)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése