Ally Condie - Crossed (Matched-trilógia 2. rész)

Fülszöveg: A TÁRSADALOM HATÁRAIN KÍVÜL MÁS TÖRVÉNYEK URALKODNAK
A bizonytalan jövővel dacolva Cassia elindul, hogy felkutassa Kyt, akire biztos halál vár a Külső Tartományokban zajló háborúban. Hamarosan kiderül, hogy a fiú megszökött a katonai táborból, és a fenséges, de veszélyes kanyonokban talált menedéket. A vadregényes határvidéken teljesen más az élet, ráadásul úgy tűnik, minta lázadás szerveződne a Társadalom ellen. Bár Cassia mindent feláldoz azért, hogy együtt lehessen Kyjal, Xander most is képes meglepetéseket okozni, és a maga javára fordítani a játszmát.
A Matched trilógia várva várt következő részében Cassiát és Kyt a Társadalom peremvidékére veti a sors. Váratlan események, találkozások és összefonódások teszik minden eddiginél tekervényesebbé útjukat. A történetet Cassia és Ky felváltva mesélik el, egyes szám első személyben.

Általában az a probléma a trilógiákkal, hogy az ember akarva-akaratlanul összehasonlítja az egyes részeket az előző kötetekkel, és így születnek a keserű, "jobbat vártam", vagy pedig "nem lett olyan jó, mint az előző" vélemények. Ennek a trilógiának az esetében szerintem nem lehet éles határvonalat húzni a(z eddig olvasott) részek között, mert mindkettő a maga nemében különleges, egyedülálló, másért szép és kedves az emberek szívének.


Az első dolog, ami szerintem tökéletessé és nagyon élvezhetővé, olvasmányossá tette a könyvet az a kettős elbeszélés illetve nézőpont volt. Nagyon tetszett, hogy a történet két szála egy helyről indult, és egy helyre is futott össze, viszont sok kacskaringós mellékút övezte a két szálat, míg külön utakon futottak. Nem csak azért ötletes Ky és Cassia szemszögéből, narrációjával elmesélni egy történetet, mert a különválásuk alatt történteket csak Cassia nem tudná hitelesen előadni, hanem azért is, mert így betekinthetünk abba, hogy az egyes események milyen gondolatokat indítottak el bennük, és hogy látták, hogy élték meg azokat a bizonyos pillanatokat.
Az igazat megvallva, kicsit csalódtam Kyban. Most, hogy megismerhettük az élete alighanem teljes történetét, és jobb rálátásunk lett a gondolataira, nekem kezdi elveszíteni a szimpátiámat. Először is..
a következő rész spoilereket tartalmazhat
  • Nem értem Ky Indie-hez fűződő viszonyát. Miért fogja meg a kezét, és gondol úgy rá, hogy ilyen gyönyörűt még soha sem látott. Nálam egy "megtaláltam életem szerelmét" kapcsolatba ez nem igazán fér bele.
  • Miért nem lökte ki Indie-t a csónakból és maradt végig Cassia mellett?
  • Miért volt sokszor dühös Cassiára?
Nagyon tetszett továbbá a tablettákat övező rejtély, és az, hogy ilyen fontos szerepet kaptak a műben a versek. Nem vagyok egy nagy költészetpárti, de most nagyon megtetszettek, megszerettem a verseket, főleg a Csöndben ne lépj és a Kormányos c. verseket. Érdekes a kettős nézőpont, ami a piros tabletták eltűnésével kapcsolatban kibontja, és két fiú, Xander és Ky szemszögéből vetíti elénk azt a bizonyos eseményt.

És hogy Xander csatlakozott volna a felkelőkhöz? És erről se Ky, se ő nem szóltak Cassiának? Ez egyszerűen elég logikátlan, előzmény nélküli lépés volt az írónő részéről.

Nagyon tetszettek az új mellékszereplőkből főszereplőkké magukat kinövő emberek, mindegyiket nagyon megszerettem, főleg Vadászt, Vicket, Elit és Indiet. Tetszett, hogy az írónő Cassia családját Eli által beleszőtte a cselekménybe, én ugyanis nagyon hiányoltam őket, de helyettük kaptam egy másik családot, Ky igazi családját, akiket a felvillanó emlékképekből ismerhetünk meg. Vick halála egyenesen megrendített... Olyan jó lett volna, ha ő összejön Indie-vel, Ky pedig Cassiával és boldogan élnek míg meg nem halnak..:/

Megtaláltam az oly' sokat emlegetett Globális Felmelegedés, mint a Társadalom kialakulásának oka, első jelét: a szivárványhalak kipusztulását. Valamiért hiányoltam az erre utaló jeleket, ám a részletes tájleírásból és helyzetleírásból nem tűnt ki, hogy az időjárás vagy bármi más változott volna a nagy felmelegedés után, érdekes...

spoiler vége

Ha tetszett az előző könyv, mindenképpen olvassátok el a folytatást, ha pedig még nem olvastátok a Matched-et, mindenképp tegyétek meg. :)


«««««««««« (10/10)

HAMAROSAN ÉRKEZIK

Nemsokára kézhez kapom a trilógia harmadik kötetét a Ciceró Kiadó jóvoltából, így hamarosan beszámolhatok nektek a trilógia harmadik, egyben befejező kötetéről, a Reached-ről. Nézzetek vissza hamarosan, vagy iratkozzatok fel a blog hírlevelére az alábbi linken. :)

Fülszöveg: A Társadalom elhagyása után, a Felkelés – és egymás – kétségbeesett keresése közben, Cassia és Ky ugyan megtalálják azt, amit kerestek, de újra elveszítik egymást: Cassia a Társadalomban kap munkát, ahonnan a Felkelésnek kell dolgoznia. Kyt a Társadalom határain kívülre vezénylik. Az eseményeket nem lehet előre megjósolni. Hamarosan azonban lehull a lepel néhány titokról, és új fordulatot vesznek az események.
A New York Times bestseller listáját vezető Matched-trilógia izgalmas befejező részében, Cassia megbékél a nehézségekkel, amikkel az egyéni szabadságot korlátozó élet elleni lázadás jár, keresi a számára korábban elérhetetlennek tűnő szabadságot, és tiszteletben tartja a szerelmet, ami nélkül nem tudna élni.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése