Gayle Forman - Ha maradnék


És te hogyan döntenél? Képzeld el, hogy mindened megvan, amiről csak egy lány álmodhat. A szüleid jó fejek, mindig megértenek és melletted állnak. Az öcséd a legédesebb kiskölyök a világon. A város legígéretesebb rockbandájának frontemberével jársz, aki nem elég, hogy eredeti és különleges, de imád is téged. A zenei tehetséged szélesre tárta előtted a világ kapuit. Képzeld el, hogy aznap, mikor leesik az első hó, mindezt elveszítheted. Amikor életedben először kell komoly döntést hoznod, nem áll melletted senki, akitől segítséget remélhetnél. Élet és halál között kell választanod. Az életed soha nem lehet olyan, mint amilyennek ismerted. A halálról semmit sem tudsz. Te mit tennél? Harcolnál vagy feladnád? Mennél vagy maradnál?


Ez könyv is már régóta a dédelgetett kívánságlistámon áll, és mivel (szerencsére) az iskolaidőben a könyvtárunkat nem rohamozzák meg annyian, így bent is volt. Annyit azért hozzátennék, hogy az én könyvem nem ezzel a gyönyörű borítóval lett megáldva, hanem a másik borzalmas változattal, de ez nem sokat vont le az olvasás élményéből.
Nem sok mindent tudok mondani erről a könyvről, ugyanis a cselekménye is ennyi volt: nem sok minden. Az egész történet 1, esetleg 2 napot ölel fel, és ezen felül apró visszaemlékezések járulnak hozzá az olvasó tájékoztatásához. 
A következő rész néhány helyen spoilereket tartalmazhat.
Sajnos a téma nem az én ízlésemnek való. Persze korosztályilag a regény főhősnőjével vagyok egy korcsoportban, de mégis, nekem egy kicsit túl elrugaszkodott lett a történet. Alapjában véve úgy tudnám összefoglalni, hogy a család autóbalesetet szenved, mindenki meghal, kivéve a lányt, aki kómába esik, és a szelleme a teste mellett ülve gondolkodik, hogy éljen tovább, vagy haljon-e meg. Én az ilyenben nem hiszek. Szerintem az emberi test és az anatómia sokkal bonyolultabb annál, mint hogy egy halálközeli élmény után, ha a szellem úgy dönt, hogy élni akar, a test a legsúlyosabb sérüléseket is túléli. Hiszen ha a mindennapi életünket nézzük, nem hiszem, hogy az édesanya, akit az összeroncsolódott autóból szedtek ki a kisbabája mellől, úgy döntene, hogy nem akar élni... Tudom, hogy ez egy regény, egy történet, és általában kapható vagyok egy jó kis fikcióra, de ebben az esetben nem működött a kémia a könyv és énköztem.
spoiler vége
Azért az elgondolás tetszett, és attól függetlenül, hogy engem annyira nem fogott meg, nagyon érzelmes és elgondolkodtató volt. Valószínűleg a folytatást is elolvasom. 

Értékelés: ★★★★★★★☆☆☆  (7/10)

1 megjegyzés:

  1. Teljesen egyetértek a véleményeddel, szerintem sem egy óriási durranás ez a könyv.

    VálaszTörlés